06-06-2013

Ook vanmorgen ging de wekker weer op tijd en oh wat lagen Doortje en ik nog lekker onder de wol. Nog even snoozen, maar toen riep de douche toch echt. Bij het ontbijt mocht Doortje mee, want alleen op de kamer bleek echt geen succes. Met het uit de bench proberen te komen, was mevrouw zo fanatiek geweest dat haar neusje was opengegaan. Nu kon ze lekker dichtbij me zijn en ze bleef dan ook braaf op haar kleedje liggen.
Om 9.15 uur vertrek voor weer een mooie wandeling, ditmaal vanuit Kaprun, waar we met de gondel van de Maiskogelbahn omhoog gingen!

Omhoog met de gondel

Met de maiskogelbahn gondel omhoog

Met de gondel omhoog

De honden moesten allemaal hun snoetje om in de gondel. Doortje deed niet moeilijk en vond het allemaal wel best. Gelukkig had ik thuis geoefend. Voor we er erg in hadden, waren we naar boven gezweefd. En wat een uitzicht stond ons daar weer te wachten. En de sneeuw op de bergen die er anders niet zou liggen: zooo mooi!!!
Natuurlijk even een fotosessie en genieten voordat we begonnen met de wandeling. Het eerste stuk was omhoog; Dat is altijd inkomen, maar wat is het toch heerlijk! Boven bij de hut even onze dorst lessen en de Grossglockner in de verte bewonderen.

Voorjaar en winter!

Met de hond op vakantie in OostenrijkNa deze aangename pauze zetten we de tocht naar beneden in. Al gauw kwamen we bij een weiland waar nog sneeuwresten lagen. Erg leuk. En toen begon het echte afdaalwerk. Niet een heel moeilijk pad en met Doortje in mijn kielzog ben ik rustig naar beneden gelopen. Het was een hele mooie wandeling, vooral een stuk waarbij we over een smal paadje liepen tussen weilanden vol bloemen en besneeuwde bergtoppen op de achtergrond. Voorjaar en winter in één! Natuurlijk ook weer prachtige houten huizen gepasseerd waar mijn hart echt sneller van ging kloppen 🙂
Halverwege hebben we een picknick gehouden midden tussen alle bloemen! Zo mooi, zo rustig, zo vredig! Hier werd ik echt blij van!

Relaxen en genieten

Na een flinke wandeling zijn we beneden in Kaprun op het terras neergeploft en heb ik genoten van een heerlijke koude cola en een apfelstrudel. de gids ging ondertussen de bus halen en nog boodschappen doen, dus met zijn vieren zijn we terug gegaan naar Niedernsill. Ik had weer flinke hoofdpijn, dus na een warme douche, heb ik even tijd voor mezelf genomen. Met een boekje ben ik op mijn balkon gaan zitten, maar al snel had ik zin in een tukkie. Doortje was ook moe, dus we zijn samen even op bed gaan liggen. Dat was heerlijk. Erna voelde ik me weer uitgerust en mijn hoofdpijn was weg, dus tijd om naar de tuin te gaan. Nog lekker gekletst, gezeten en van de zon genoten!
Om 19.00 uur konden we aan tafel voor een heerlijke en gezellige gourmet. Er was vlees, salades, brood, frietjes…mmm!!! Niet lang na de gourmet ben ik naar boven gegaan om dit te schrijven. Het raam stond lekker open en op de achtergrond hoorde ik koeien met bellen. Ik ben heel tevreden gaan slapen!