17-08

Funiculaire naar Les Arcs

Funiculaire

Alweer de laatste dag van deze vakantie. Wat is het weer snel gegaan!
Ondanks dat we ook nog wat wilden opruimen vandaag, wilden we er toch ook nog lekker even op uit trekken met de honden. Nog één dagje van de prachtige Franse Alpen genieten!

Nog 1 dagje…Les Arcs

Na wat overleg besloten we naar Bourg-Saint-Maurice te rijden vanwaar we met een funiculaire (soort treintje tegen de berg op) omhoog konden gaan naar de dorpjes van Les Arcs. De 800 meter lange klim ging verrassend snel…wat natuurlijk een klein beetje jammer was: in 7 minuten tijd arriveerden we al in Les Arcs 1600.
Omdat wij nog hoger wilden gaan, namen we de gratis shuttle bus. Via een bochtige weg kwamen we steeds een beetje Wandelen met de hond bij Les Arcshoger tot we aankwamen in Les Arcs 1950, tevens ons eindpunt.

Les Arcs 1950 bleek een prachtig typisch Frans wintersportdorp gelegen in een prachtige omgeving. Hier konden we ons nog wel even vermaken.
Omdat we beiden niet heel veel zin meer hadden in een echte wandeling, zijn we gewoon een beetje gaan rondlopen in de buurt van het dorpje en dat was prima. Er was genoeg moois te zien.

Niet alleen bleek het gebied rondom les Arcs mooi om te wandelen, het Wandelen met de hond bij Les Arcsbleek ook een goede plek voor mountainbikers die we dan ook regelmatig naar beneden zagen komen. In het dorp troffen we zelfs een klasje met kinderen aan die de beginselen van deze sport aan het leren waren.
Na wat te hebben rondgelopen in en om Les Arcs, besloten we dat het tijd was om nog even lekker bij een berghut op het terras wat te nuttigen. Het uitzicht was weer heel mooi.

Afscheid van de Alpen…

Met de hond op de foto bij Les Arcs
Helaas kwam er na een poosje toch echt een einde aan ons bezoekje aan Les Arcs. Met pijn in mijn hart nam ik afscheid. We moesten er echt aan geloven, dus namen we de bus weer terug naar Les Arcs 1600. Het was druk en we moesten staan, maar Doortje was zo moe dat ze gewoon liggend aan mijn voeten in slaap viel. Het was een kort ritje weer naar beneden. Voor we het wisten was ook de funiculaire weer beneden en lag Les Arcs alweer boven in de bergen achter ons.

De volgende dag was het dan echt zover… Inpakken en rijden maar. Ook nu weer in twee keer en we verbleven in hetzelfde hotel als op de heenweg. Zin om Nancy in te gaan hadden we niet meer en daar was het eigenlijk ook al te laat voor toen we er aankwamen.
Na twee dagen in de auto met twee hele brave honden achterin, arriveerden we weer in Nederland. De vakantie zat er nu dan echt op…