03-06-2013

Weinig puf om een verhaal te schrijven, want ik ben moe en ik heb hoofdpijn. Ondanks dat heb ik wel weer heerlijk gewandeld.
Vanmorgen  natuurlijk eerst weer ontbijt. Na het ontbijt was de boiler ook weer gemaakt, dus weer verwarming en warm water. En jawel, het was buiten ook nog eens droog 🙂 De wegen waren ook weer open, het water was alweer aan het zakken, dus dat betekende weer meer mogelijkheden!

Bruine sokjes Water op de alpenweiden

Na het ontbijt zijn we dan ook vanuit Piesendorf door de Oostenrijkse Alpenweiden die vol met bloemen stonden, naar Kaprun gelopen. Lekkere inloopwandeling, want het was vlak, maar heel erg mooi! We liepen in een groepje van 3 deelnemers, 3 hondjes en een gids. Vlak voor Kaprun werd de gids opgehaald, dus ze legt ons de weg verder uit en wij lopen met zijn drietjes vrolijk verder! Eerst onder het viaduct, door nog meer modder, want dat hadden we al meer gehad. Hondjes hebben inmiddels ook allemaal prachtige bruine sokjes aan!

Mist, watervalletjes, bergstroom

Berghut in Oostenrijk

Berghut

Goed, wij lopen dus lekker verder door de weilanden totdat we een hek zien met paarden erachter…mmm… Eén van mijn reisgenoten merkt op dat het waarschijnlijk niet de bedoeling is dat we daar langs moeten en inderdaad na een telefoontje met de gids, blijkt dat we verkeerd zijn gelopen. De gids vond al dat we er lang over deden, dus die was al teruggekomen met de bus. Gelukkig hoefden we niet ver terug. Met de bus zijn we toen naar een restaurant in de bergen gereden. Supermooi! Mist, watervalletjes, bergstroom…echt genieten! We zaten er vlakbij de sneeuw, dus het was er niet echt warm.
Inmiddels had ik al wel hoofdpijn, dus ik was heel blij toen ik kon eten. Na het eten zijn we nog een stuk naar beneden gelopen. We liepen over een heel smal paadje vol gladde stenen, dus het was opletten, zeker nu ik Doortje bij me had. Zij liep aan een heupgordel voor me van hop hop hop, dus ik moest haar af en toe tegenhouden.

Hoofdpijn

Ik was blij toen we weer bij de bus waren, want ondanks de pijnstiller die ik had ingenomen, had ik weer vreselijke hoofdpijn. In het pension ben ik lekker mijn bed ingedoken. Na een half uurtje was de hoofdpijn gelukkig alweer een beetje gezakt en kon ik eindelijk douchen. Dat was heeeeeelijk!
Na het douchen heb ik wat geschreven en me beneden gewaagd. Als eten hadden we soep met brood en een wijntje erbij. Nadat alles weer was opgeruimd, heb ik nog even beneden gezeten. We hebben weer heerlijk gelachen! De groep is relaxed en gezellig. Echt fijn! Het programma wordt door de weersomstandigheden steeds aangepast, maar in plaats van te klagen, hebben we er lol om! En uiteindelijk is dat het belangrijkst!