07-06-2013

Zoals elke ochtend ook vandaag weer hetzelfde ritueel: douchen, Doortje uitlaten, ontbijt en op weg. Voor vandaag konden we kiezen uit 3 wandelingen. 3 Medereizigsters en ik kozen voor de gemakkelijkste, namelijk de kloofwandeling.

Wandelen in en om de kloof

Met de hond in de kloof in Oostenrijk

De kloof

De kloof die we zouden bezoeken, was gelegen bij Kaprun. Nadat de gids kaartjes had gekocht, gingen we de kloof in. Het was adembenemend mooi! Langs de wanden van de kloof liep een pad gemaakt van hout met nogal wat trappetjes. Doortje vond het in het begin doodeng en wilde geen stap verzetten. Gelukkig was ze dapper en ging toch zelf lopen, maar op haar gemak naast al dat bulderende water was ze niet.
Omdat ik Doortje in de gaten moest houden, kon ik  niet altijd even goed naar de kloof kijken, maar desalniettemin was het prachtig en verbaasde ik me over de kracht van het water in de kloof. De kloof eindigde met een kunstmatig aangelegde waterval waar achter een rustig meer lag. Naast het meer zijn we bij een hut op het terras gedoken, waar ik wederom van een heerlijke apfelstrudel heb genoten. En natuurlijk van het mooie uitzicht!
Vervolgens hebben we onze wandeling in een rustig tempo rond het meer voortgezet. Genietend van de prachtige natuur en de vele bloemen, waaronder roze fluitekruid!

Op een gegeven moment kwamen we in het bos en jawel daar was een mountainbikewedstrijd gaande. Die fietsers kwamen dan ook in hoog tempo naar beneden, echt levensgevaarlijk voor wandelaars, aangezien het parcours niet afgezet was. Gelukkig zijn wij en onze hondjes er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Al met al was de wandeling zeker de moeite waard.

Koffer, dirndl en schnaps

Na de wandeling zijn we lekker naar het pension terug gegaan; We waren er al om 13.30 uur. Lekker op tijd. Zoals altijd

Kunstmatige waterval in Oostenrijk

Kunstmatige waterval

eerst even lekker opgefrist en toen ben ik me met het onvermijdelijke gaan bezig houden: het pakken van mijn koffer 🙁
Het was nog nadenken, omdat ik nog naar Salzburg zou gaan. Wat zou ik aan doen in Salzburg en wat had ik allemaal nog nodig?
Om 14.30 uur ben ik nog met iemand even naar Niedernsill gegaan, waar zij moest tanken en ik nog even naar de Spar moest. We waren zo klaar en ik kon weer verder met mijn koffer om uiteindelijk nog even lekker in de tuin te belanden. Het zonnetje scheen nog steeds heerlijk, dus ik wilde het er nog even van nemen.

Om 18.30 uur moesten we weer paraat staan voor ons ‘laatste avondmaal’! Bij Kaprun reden we voor het laatst weer de bergen in. Heerlijk al die haarspeldbochten en prachtige uitzichten! Uiteindelijk kwamen we echt bij een fantastische houten hut uit met een schitterend uitzicht! Aan tafel zocht ik gauw een plekje tegenover het raam. Voordat de maaltijd begon moesten (nou ja, mochten) iemand anders en ik ons nog hijsen in een lederhosen en een dirndl. Echt lachen. Toen… kon de feestmaaltijd beginnen.
We kregen salade vooraf, gevolgd door 2 typische Oostenrijkse gerechten die superlekker waren. Het dessert bestond uit iets dat het midden hield tussen cake en pannenkoek; De naam ben ik vergeten. Het was een gezellige avond die we natuurlijk hebben afgesloten met een schnaps.
Op de weg naar beneden zagen we nog het huis dat was verwoest door de modderstromen. Best heftig om te zien. Het maakte nog maar eens extra duidelijk hoe ernstig de situatie was geweest.
In het pension hebben we nog even bij elkaar gezeten, maar ik was moe en ben vrij snel daarna naar bed gegaan. Ik had immers de volgende dag nog een leuke  dag voor de boeg 🙂