Woensdag 29 mei

Vandaag zou het slecht weer worden en dat bleek ook zo te zijn. Somber en regen. We hadden onze vrije dag, dus perfect weer voor een ritje met de stoomtrein!

Met de stoomtrein naar Krimml

De StoomtreinSamen met een reisgenote én onze hondjes togen we na het ontbijt af naar het kleine station van Niedernsill. Hier zouden we op de stoomtrein naar Krimml stapen. Om de trein te laten stoppen op het station zodat we konden instappen, moesten we op een speciale knop drukken.
Wij hadden niet gereserveerd, omdat we dachten dat het op een doordeweekse dag toch niet druk zou zijn. Daar hadden we ons duidelijk in vergist, maar gelukkig had de conductrice nog wel een plekje voor ons.
Onderweg stond de stoomtrein op sommige plekken wat langer stil terwijl ons zicht vertroebeld werd door dikke rookwolken. Wat was dit leuk! Ook de honden waren lief en vonden het wel best om even lekker niets te hoeven doen.

Krimmler watervallen

Krimmler watervallenIn totaal deed de stoomtrein er twee uur over naar het eindstation in Krimml. In Krimml hadden we ruim 1,5 uur om rond te kijken. Omdat er op de plek van het station niets te doen was, reed er een pendelbus naar de Krimmler watervallen. Eenmaal daar aangekomen, hebben we eerst een kort bezoek aan de waterval gebracht. Wij wilden graag nog koffie met gebak doen en dus besloten we de waterval alleen van beneden af te bekijken. Dat was ook prima, want het was nat buiten. Ondanks dat het voor mij niet de eerste keer was dat ik hier was, was het ook nu weer een belevenis. Na wat foto’s te hebben gemaakt, zijn we snel het restaurant gaan opzoeken. Precies op tijd waren we klaar om de pendelbus weer terug naar de stoomtrein te nemen.

Met de stoomtrein terug naar Niedernsill

Terug in de trein besloten we aan de andere kant te gaan zitten. Dat was een goede zet, want aan die kant bleek het uitzicht nog mooier. Wat was het genieten. Opnieuw twee uur in de trein, maar voor we het wisten bereikten we Niedernsill alweer en zat dit ritje met de stoomtrein er helaas alweer op. Buiten dat de activiteit erg leuk was om te doen, hebben we het ook erg gezellig gehad!
Omdat de bistro in het pension deze avond dicht was, zijn we gaan eten bij de pizzeria in het dorp. Dat bleken heerlijke pizza’s. Leuke afsluiting van een hele geslaagde dag!

Een ritje met de stoomtrein is een aanrader. Wij besloten om de stoomtrein ook weer terug te nemen, maar als je langer bij de Krimmler watervallen wilt rondkijken, dan kun je ook het lokale treintje terug nemen.
Voor meer informatie kun je terecht op de website van de Pinzgauer Lokalbahn.